بلاگ

بهترین روتین پوستی برای آقایان 2024

بهترین روتین پوستی برای آقایان 2024

مراقبت پوست آقایان به چه معناست؟

تعداد محصولات مراقبت پوستی آقایان همواره در حال زیاد شدنه و پیدا کردن محصول مناسب شما می‌تونه سردرگم کننده باشه. برای رفع این ابهام ما یک روتین پوستی ۵ مرحله‌ای رو به همراه نکات مراقبت از پوست به شما معرفی می‌کنیم.

چرا مراقبت پوست آقایان و خانم‌ها با هم متفاوته؟

با اینکه شباهاتی بین مراقبت پوستی آقایان و خانم‌ها وجود داره ولی تفاوت‌های زیادی باهم دارند. این تفاوت به سطح هورمون‌ها بر میگرده , به طوریکه آقایان به خاطر سطح بالای تستسترون پوستی با رفتار متفاوت و ۲۵٪ ضخیم‌تر دارند.

همچنین بالاتر بودن سطح تستسترون باعث ایجاد فولیکول‌های مقاوم‌تر , پوست چرب‌تر و منافذ پوستی بزرگ‌تر میشه.

به علت این تفاوت‌ها آقایان باید محصول مراقبتی مناسب نیاز خودشان رو پیدا کنند. از این رو پیدا کردن محصولاتی با غلظت بیشتر , جذب بهتر و با فرمولی مناسب پوست چرب برای آقایان ضروریه.

روتین پوستی ساده ۵ مرحله‌ای آقایان

  1. پاکسازیپاکسازی پوست ۲ بار در روز برای آقایان پیشنهاد میشه , شست و شوی صورت و پاکسازی اولین کاریه که صبح بعد از بیدار شدن باید انجام بدین. این کار برای پاک کردن موادی که قبل از خواب استفاده کردین و همچنین باکتری و عرق‌ طول خوابتونه. و مرحله بعد هم قبل از خوابتون باید انجام بشه.
  2. دو بار لایه برداری در هفته
    لایه برداری سلول‌ها مرده پوست و سبوم پوست رو از بین میبره و باعث درخشش و صاف شدن پوست شما میشه. نفوذ به لایه‌های زیرین پوست و از بین بردن همه ناخالصی‌های زیر پوست فقط با اسکراب امکان پذیره. لایه برداری به دو شکل شیمیایی و فیزیکی انجام میشه , اگه پوستتون حساسه توصیه می‌کنیم از روش فیزیکی (استفاده از اسکراب صورت) لایه برادی رو انجام بدین.
  3. کرم دور چشم
    پوست اطراف چشم شما نسبت به باقی پوست صورت نازک‌تره پس به موادی با فرمولاسیون متفاوت احتیاج داره که رطوبت خودشو از دست نده. کرم دور چشم می‌تونه این موارد به شما کمک کنه : سیاهی زیر چشم , پف کردن زیر چشم , از بین بردن چروک و تازه نگه داشتن پوست. کرم دور چشم باید صبح و شب بعد از پاکسازی استفاده بشه.
  4. مرطوب کردن
    استفاده مداوم از مرطوب کننده‌ها برای تازه نگه داشتن و آبرسانی پوست خیلی مهمه. استفاده از یه کرم مرطوب کننده مناسب می‌تونه مواد مغذی رو که پوستتون در طی پاکسازی و لایه برداری از دست داده بهش برگردونه. در انتخاب مرطوب کننده مناسب برای نوع پوست خودتون حتما دقت کنید. پوست شما می‌تونه خشک , چرب و یا مختلط باشه. همونطور که اشاره شد پوست آقایان سبوم بیشتری تولید می‌کنه پس یک مرطوب کننده سبک برای پوست شما بهتره.
  5. ضد آفتاب
    مرحله آخر و مهم ترین مرحله که برای جوان نگه داشتن پوست ضروریه ضد آفتابه. ضد آفتاب باید در هر نوع روتینی وجود داشته باشه. ضد آفتاب بهترین روش برای مقابله با پیر شدن پوسته و باید روزانه استفاده بشه.

مراحل اضافه برای مراقبت از پوست

مراحل دیگه‌ای هم وجود داره که بخواید به روتینتون اضافه کنید , این مراحل شامل :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *